Monday, June 18, 2012

2 YA'KUB : SEBELUM ' MAKE OVER '

Post sebelum ini saya tunjukkan gambar selepas mengemas kan. Sepatutnya gambar sebelum mengemas dulu, ini dia !


(tikar getah jadi igauan ngeri saya. Umi yang tolong cabutkan . Terima kasih Umi)


(bertampal - tampal tikarnya)


( rak buku yang menjadi rak kasut  murid- murid ^_^)



Kebersihan separuh dari iman .


Kini, setelah kira - kira sebulan saya 'make over' kelas saya, saya dapati murid- murid saya lebih suka.
Saya yakin salah satu sebabnya adalah kerana keadaan kelas yang bersih , selesa dan lebih cantik. Ehem :)

Inilah antara bakti yang saya buat untuk kelas saya, yang baru saya pegang. Semoga anak2 murid yang saya sayang  dapat belajar dengan tenang. :)


Dulu, syaitan pun banyak di kelas kami kan !?
Kini, walaupun ada, ia berkurangan.

Di sekolah agama ini  sebenarnya , lebih ramai syaitan. Supaya dapat menghasut dan mengacau bilaukan anak- anak Adam yang hendak belajar agama ini. 


Banyak2 la kita semua dan saya sendiri baca doa, mohon perlindungan dari Allah Yang Maha Kuasa . 


' Aku berlindung padaMu Ya Allah dari hasutan syaitan dan iblis dan direjam. Amin Ya Allah '


InsyaAllah, akan post gambar2 kelas saya , yang telah diceriakan :)

No comments: