Friday, September 28, 2012

PAKCIK DI PASAR.

Jejak kasih lagi ke Balad semalam. Dengan Syifa' (Kecik) dan Mirah.




Baiklah .
Dapat lihat tulisan Jawi tu, adalah yang ditulis oleh Pakcik yang jual sayur di Balad = Pasar.
Sibuk la kami tanya, 

"Ma haza, ma haza.?" = (Ni apa,ni apa?)

Walaupun pernah belajar, lemahnya saya bila masuk bab sayur2an dalam Arab nih. Senang, Ammu = Pakcik ambil pen saya dan tuliskan dalam buku .
Siap sorang adik Arab nih tolong lagi, macam belajar di sekolah rendah g2.

Ada yang letak baris, ada yang tak.
Untung la bila letak baris.
Balik Sakan= Asrama, nganga sebab tak ingat camana nak sebut perkataan tu.

Kiranya, dah 2 kali saya pergi beli sayur kat Ammu ni. Lepas ni pergi kat Ammu ni ja senang. Mana tau, ada rezeki dapat lagi murah, insyaAllah :) . ada impian rupanya.

Saya tulis pesan Ustaz saya, Ustaz Marshidi dalam nota di telefon ,

 ' bukan fasih tapi berani untuk cakap Arab.'


Alhamdulillah, saya pegang pesanan Us saya.  


Ya Allah,bimbinglah kami, selamatkanlah kami, Amin.

No comments: