Monday, October 1, 2012

HADIAH CINTA-NYA , INSYAALLAH.

Sepanjang saya berada di sini, 3 kali Allah hadiahkan saya rasa sakit.

1/ 2 ulser di mulut.
2/ luka kecil di pergelangan tangan.
3/ luka kena minyak panas.

Jujurnya,saya tak menafikan rasa sakitnya tambah2 nombor 1 dan 3. Namun, itulah hadiah yang patut saya dan kita semua syukuri apabila mendapat sakit begini, walau sekadar kecil cuma. Ketika itulah Allah menghapuskan dosa-dosa kecil kita. Menjadikan ia sebagai kaffarah pada dosa2 kita yang sentiasa mengalir . 



penjelasan lanjut : sini 


Alhamdulillah Ya Allah,aku redha aku terima,cuma janganlah sampai ia mengganggu ibadahku kepadamu.

Ada rasa perit dalam hati. Semoga ini darinya juga. Aku berlindung pada Allah dari tipu daya syaitan dan iblis.  Ya Allah, aku terima ini, hingga jangan sampai aku memandang rendah dan bersangka buruk dengan orang di sampingku, insyaAllah.

Ya Allah,kami nak jadi baik.Bimbinglah kami, selamatkan kami,Amin.


No comments: