Thursday, August 15, 2013

MESIR.

Mesir,

sebenarnya aku tak sangka ia akan menjadi pertumpahan sedasyat ini, sampai melibatkan nyawa orang2 awam yang tak berdosa. Mungkin kerana aku, sebelumnya bukanlah penganalisis dan pemerhati yang tekun pada Mesir sendiri.

Tapi sekarang, pagi ni, aku baca update2 sahabat aku, dan organisasi2 yang berada sendiri di Mesir, tentera2 bermaharajalela bunuh orang2 awam, pejuang2, pemuda2 yang bertahan hingga ke hujung nyawa mereka untuk pertahankan pemimpin Islam, Dr Morsi . Hinggakan mereka syahid, in sya allah. 

Ada gambar2 yang aku lihat hingga sampai terburai otak dari kepala, ada aku baca jugak seorang ibu dan bayinya yang maut digilis. Kezaliman apakah ini?! Kalian muslimkah?! Sama taraf kalian dengan binatang, sepatutnya tak layak nak bandingkan kalian dengan binatang kerana binatang pun sayangkan anak, ada juga singa yang membantu anak monyet daripada pemangsa yang nak makannya.

Manusia merancang, Allah juga merancang. Kalian menggila sesuka hati, Allah yang Maha hebat lagi punya perancangan Dia sendiri. Dan Allah lah sebaik2 perancang. Laknat Allah keatas orang2 zalim, tentera2 as-Sissi dan as-Sissi sendiri ! Ya Allah hancurkanlah mereka.

Apakah yang akan kalian jawab dalam kubur nanti, bila malaikat tanya. Kemurkaan Allah dan kemarahan Allah yang kalian akan tanggung !! aku berlindung dari semua ini Ya Allah dari menimpaku dan muslimat muslimat yang lain. Doa orang2 yang kalian zalimi, doa yang tiada hijab antara mereka dan Allah.

BANTUAN ALLAH HAMPIR !!
KEMENANGAN  ITU HAMPIR !!

aku tak mampu, sungguh ! berjuang disisi kalian wahai MUJAHID2 dan PEMUDA yang berani kerana Allah, kerana Islam. 

Aku kirimkan doa dari kejauhan agar Allah membantu kalian, menguatkan dan meneguhkan kalian ! Ya Allah, menangkanlah MESIR, musnahkanlah orang2 zalim. Allahumma amin3.  

No comments: