Sunday, October 6, 2013

Bedah buku.

Salam sahabat2 saya sekaliannya,moga2 kita sentiasa dalam pimpinan Allah. Saya tak dapat nak tulis panjang, esok mula kelas di Jami'ah, kena ulangkaji dan menghafal surah2 untuk madah tilawah. Cuma, saya nak kongsi jawapan2 dari soalan yang saya tanya pada Us Rozaimi.

1/ Wajar tak buku2 Syiah yang berleluasa di Malaysia diharamkan, kalau tak wajar, apa cara yang lebih baik?

2/ Boleh tak kata, bila kita hukum sesorang hanya sebab dia anuti ajaran Syiah, ini 1 kezaliman, kerana itu hak depa pilih?

jawapan Us.

1/ Ada cara yang lebih baik, contohnya kita buat debat, Lagi, kita buat buku, balas ilmu dengan ilmu. Balas pemikiran dengan pemikiran maksudnya. Supaya masyarakat boleh nilai.Kalau kita haramkan, depa tetap boleh sebarkan melalui internet. jadi, yang penting kita ada ilmu supaya boleh jawab tulisan2 mereka.

2/ Sebab dia guna label Islam, (yang saya faham, Us tak setuju la, dia rosakkan pandangan masyarat tentang Islam)

Sekian.

Ya Allah, lindungilah kami dari ilmu2 yang tak memberi mafaat pada diri kami,amin.

Doakan saya sahabat2. ^_^

No comments: