Sunday, November 24, 2013

Cita2.

Bismillah.

Tahun depan saya balik Malaysia, insya allah. Dalam perancangan selama 3 bulan,  saya nak pergi mengaji di IPSI, bersama Brother Kamaruddin dan tenaga pengajar yang lain. Saya nak belajar teknik2 dakwah pada non muslim secara praktikal.

Saya ada cita2 sebelum pejamkan mata. Sekurang2nya sebelum saya pergi, saya dapat mengajak seorang nonmuslim untuk kembali pada Islam. Dengan itu, saya dapat merasakan kemanisan, kegembiraan, keindahan dan terangkan kepada mereka akan keindahan Islam. 

Sebab itu saya nak belajar dengan Brother. Brother Kamaruddin asalnya seorang Kristian Katolik, dan alhamdulillah telah diberi hidayah untuk memeluk Islam. Umum tahu, kalau dari seorang non muslim menjadi muallaf, mereka lebih arif akan teknik2, untuk ajak non muslim. Doakan saya.

Sekarang di Jordan, saya menyewa rumah dengan sohib (pemilik rumah) yang non muslim. Saya tahu melalui ziarah ke rumah dia, ada patung dan pelekat di rumahnya. Moga2 sebelum saya habis pengajian saya di sini, saya dapat ajak sohib saya kedalam Islam, amin. 

Tolong aminkan kawan2. "Ya Allah berilah hidayahMu kepada sohibku dan ahli keluarganya untuk memeluk islam. Amin."

Saya ada tanya Us saya, "boleh ke kalau saya nak bagi Alquran pada makcik tu Us?". Us jawab boleh. Cuma apa yang paling penting kata Us, "rahsia besar orang nak masuk Islam ialah beradab dan berakhlaq". Insya allah. 

Ya Allah pimpinlah kami menjadi orang yang beradab dan merendah diri.


No comments: