Tuesday, August 5, 2014

Doa -Pakai Tudung- .

Saya ada beberapa orang sepupu perempuan yang lebih kurang sebaya saya dalam 20-an. Dulu, ada yang belum pakai tudung. Sekarang nih, yang dewasa semua dah bertudung. Alhamdulillah.

Saya kira dalam 2/3 tahun lepas,saya doa Ya Allah Kau bagilah saudara2ku dan ibu2 saudaraku pakai tudung. Alhamdulillah, Allah kabulkan. Boleh jadi bukan doa saya yang dikabulkan, namun doa2 orang lain.

Lega, seronok bila lihat adik2 sepupu saya juga pakai tudung masa hari raya, masa mandi pantai, pakai yang swimming suit muslimah tu ^^, dan juga masa jalan2. Didikan ibubapa. Ya Allah, mudahkanlah urusan ibubapa dalam mendidik anak2 mencintaiMu dan mentaati perintahMu, amin.


kredit gambar to Maksu via wassap.

Ini antara gambar adik sepupu. Membesar2 jadi anak solehah. ^^

sekitar gambar raya. ^^






Selamat Hari Raya.
Selamat Berpuasa 6 = Setahun Puasa.
Taqabbalallahu minna wa minkum.
Kullu 'am wa entum bikheir.




1 comment:

Anonymous said...

Alhamdulillah..

Mnutup aurat dgn sempurna adalah wajib, tutup la dgn sempurna.

kefahaman muslim malaysia tentang islam smakin brtambah baik, smakin mnjadi mnganut yg benar2 mnghayati islam.

klu dbandingkan dgn tahun2 retro dlu yg bole dkatakn asal bole klu muslimah bpakaian, pernah mnonton 1 klip video lama ktika acara tilawah al-quran, pnonton muslimahnya tidak brtudung dan duduk bcampur laki pompuan dn btepuk tangan seolah mnyaksikan acara nyanyian.

huhu.

sy yakin jika cukup lengkap smua solat 5 waktu dn mnutup aurat dgn sempurna ktika dluar rumah insya Allah akn dilindungi.